Ultimele subiecte
» „Flori de piatră-Bijoux" albumul II-bijuterii artizanale marca Didina Sava
Sam Oct 13, 2018 11:50 pm Scris de Didina Sava

» Mihaela Moşneanu
Vin Feb 23, 2018 8:30 am Scris de Mihaela Moşneanu

» Decorațiuni din fetru
Mier Dec 27, 2017 3:19 am Scris de Didina Sava

» „Flori de piatră-Bijoux" albumul I-bijuterii artizanale marca Didina Sava
Lun Mar 13, 2017 5:15 am Scris de Didina Sava

» Heraclidul Alb roman semi-SF
Lun Iul 11, 2016 1:43 pm Scris de Varganici Costica

» Singurătăţile noastre-Titi Nechita
Sam Mar 19, 2016 2:03 am Scris de tyk

» Gustări şi aperitive
Lun Feb 01, 2016 8:59 am Scris de Didina Sava

» Dorina Neculce
Sam Mar 14, 2015 3:42 pm Scris de Dorina Ciocan

» Mihai LEONTE poetul armoniei si al optimismului...
Dum Noi 30, 2014 11:46 am Scris de Mihai LEONTE

Facebook





Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Site-uri preferate
Retete culinare
Reţele de socializare
Parteneri
forum gratuit

Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

In jos

Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:48 am




EuroArt Iasi 2011


EuroArt Iasi este mai mult decat un eveniment de serie intr-o agenda culturala nationala. EuroArt este in primul rand o sarbatoare in care actorii si publicul intra in comuniune. E o stare de gratie, o stare de bine ce a plutit mereu in aerul salilor de spectacol de la EuroArt. Acest mod special de a apropia arta de sufletul publicului a devenit o caracteristica a festivalului iesean de teatru si a fost realizat prin indeplinirea a doua conditii: mizarea pe comedie ca gen dramaturgic si accesibilitatea cat mai larga a publicului in sala de teatru prin mentinerea unui pret scazut al biletelor. EuroArt este arta vie, o empatie totala intre artist si public. Cea mai mare victorie a palmaresului EuroArt, de la prima sa editie pana in prezent, o reprezinta tinerea spectactolelor cu salile arhipline. Cat timp reuseste acest lucru, festivalul trebuie sa existe.
Editia din acest an ofera un regal teatral gravitand in jurul unuia dintre cei mai talentati actori din Romania: Horatiu Malaele. Este poate singurul artist din ultimele decenii care reuseste, intr-un mod atat de natural, sa impace pretentiile criticii teatrale cu gusturile publicului. In acest moment, Horatiu Malaele este actorul cu cel mai mare succes de casa din Romania, comediile in care joaca sau pe care le regizeaza devenind, imperturbabil, perle ale genului.


Reprezentatiile de teatru vor avea loc la CASA DE CULTURA A STUDENTILOR.
Pret bilet: 20 lei
Biletele se pun in vanzare incepand cu data de 16 mai.


Duminica, 22 mai, incepand cu orele 21:00
Locatie: B-dul. Stefan cel Mare, in fata Primariei Municipiului Iasi

Trupa „Famous″ Iasi - SPECTACOL EXTRAORDINAR DE FACHIRISM, CATALIGE, MONOCICLU


www.famousdance.ro

de Cezar Lungu
Vestimentatie: Alexandra Margineanu
Distributie: 12 personaje din ansamblul trupei de dans si acrobatie FAMOUS

Locatie: B-dul. Stefan cel Mare, in fata Primariei Municipiului Iasi

Un
scenariu conceput la limita dintre real si fantastic, dezvaluie
ruinele unui regat aflat sub dominatie suverana. In acest tablou
aparent linistit, mocneste o amenintare ce se va naste din respingerea
vanitoasa a unei posibile idile. Un spectacol stradal ce va incepe
printr-o parada si se va incheia prin triumful uneia din cele doua
tabere adverse, unde regina si razboinicul, bestia si uriasii pe
catalige, servitoarele si Arlechino, vor contura imaginea unui regat
inarmat intr-o lupta decisiva. Se vor dezgropa “asii” fiecarui personaj,
printr-o multitudine de efecte speciale cum ar fi ploaia de foc, focul
multicolor, steaua de foc, bile de foc uriase in aer, cercul si bilele
de foc, toate acestea conturand razboiul falnic la care vor asista
privitorii.












Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Lun Mai 23, 2011 1:25 am, editata de 15 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

SORRY-Luni, 23 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:54 am

Luni, 23 mai 2011

Teatrul Bulandra Bucuresti - spectacolul SORRY
www.bulandra.ro

de Aleksandr Galin
Regia: Iuri Kordonsky
Distributia: Ion Caramitru, Mariana Mihut.

O tulburatoare poveste de dragoste, o reintalnire dupa 20 de ani, in care speranta si deziluziile lasa loc unui dramatism de un discurs consistent, intr-o Rusie ce anuleaza orice speranta de libertate.Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihut a primit pentru a treia oara in cariera Premiul Uniter pentru cea mai buna actrita. La o recenta conferinta de presa de la Teatrul de Comedie, George Mihaita o intreba pe Catalina Buzoianu ce inseamna "scoala de la Bulandra", formula pe care aceasta o pronuntase in legatura cu Emilia Popescu. Ce inseamna "scoala de la Bulandra” se poate vedea la acest spectacol, un anume profesionalism care-i impiedica pe actori, oricat de mari ar sti ei ca sunt, sa "traga” de spectacol, sa-si ia libertati fata de viziunea stabilita in prealabil impreuna cu regizorul. Dincolo de geniul propriu,actorii care au aceasta scoala stiu ca exista viziunea unificatoare a regizorului, fata de care nu poti sa iti iei libertati decat prejudiciind spectacolul. Lucruri care se intampla nu o data pe scenele noastre si poate si la Bulandra, unde nu joaca numai actori care au "scoala de la Bulandra”.

Data premierei: 15-16 Ianuarie 2004

O tulburătoare poveste de dragoste, o reîntâlnire după 20 de ani, în care speranţele şi deziluziile lasă loc unui dialog de un dramatism consistent, într-o Rusie ce anulează orice formă de libertate.
Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihuţ a primit pentru a treia oară în carieră premiul Uniter pentru cea mai bună actriţă.





Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 15, 2011 8:52 am, editata de 4 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

JOC FARA MANUAL DE INTREBUINTARE-Marti, 24 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:55 am

Marti, 24 mai 2011


Teatru'74 Tg. Mures - spectacolul JOC FARA MANUAL DE INTREBUINTARE
www.teatru74.ro

Premiera 28 aprilie 2011

de Roxana Magdalena Pantice
Regia: Timur Felix Mihancea
Distributia: Cristina Iusan, Oana Galan, Bianca Holobut, Andrei Chiran, Radu Tudosie.

Spectacolul „Joc fara manual de intrebuintare” este o adaptare realizata de Roxana Magdalena Pantice dupa Hora Iubirilor de Arthur Schnitzler. Ideea de rotatie, de schimbarea cuplurilor este pastrata din textul initial, toata povestea invartindu-se in jurul a doua cupluri extrem de diferite. Jocul in care sunt prinsi este unul riscant din care nu se stie cine si mai ales cum va iesi. Negocierea de putere este mai mult decat un simplu joc. Este o forma de existenta conjugala. Cine trebuie sa domine pe cine? Mutatia suferita de cuplul contemporan, din acest punct de vedere, ridica probleme si deseneaza noi geografii ale vietii in doi. Oana si Radu sunt impreuna de mult timp. Oana este capricioasa, exuberanta, dinamica, dornica de nou si inedit. Se plictiseste repede de orice si raspunde promt la orice provocare. Radu se lasa condus de ea, incearca sa tină pasul cu dorintele si capriciile partenerei sale. Bianca este fata care renunta la cariera de dragul relatiei, iar Andrei, iubitul sau este exasperat de smiorcaielile ei. Evolutia mai mult sau mai putin banala a cuplurilor este deviata in momentul in care Oana propune un swing. Andrei raspunde entuziasmat provocarii in timp ce Bianca si Radu se lasa purtati de val.

Am rescris textul pe măsură ce repetam piesa
“Textul de la care am pornit a fost “Hora iubirilor”de Arthur Schnitzler, care a mai avut parte de o rescriere făcută de Alina Nelega, care mi-este şi profesor la scriere dramatică. Mi-am ales acest text, presiunea a fost destul de mare să fac cu el ceea ce eu mi-am dorit, să nu semene cu nimic altceva. Scrierea textului a început în a doua etapă de lucru, şi atunci când am reuşit să ajung în acest spaţiu, să am toată echipa, am rescris textul pe măsură ce repetam piesa.”
Roxana Pântice, Masterand Scriere dramatică, UAT, autoarea textului

Pentru mine schimbarea a constat în pasul către regie
„Atât eu cât şi Roxana suntem teatrologi formaţi la Cluj, schimbarea fiind venirea la Târgu-Mureş pentru ea, iar pentru mine schimbarea a constat în pasul către regie cu ocazia acestui spectacol. Tot timpul mi-am dorit să am parte de un asemenea spectacol, de work în progres, de a fi aproape de dramaturg, de mă contrazice cu el, de a avea un feedback în permanenţă, prin care pot să am un contact direct cu cel care a scris textul.”
Timur Felix Mihancea, regizorul piesei „Joc fără manual de întrebuinţare”



Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 15, 2011 8:54 am, editata de 5 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

POVESTI DE FAMILIE-Miercuri, 25 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:56 am

Miercuri, 25 mai 2011


Teatrul Andrei Muresanu Sf. Gheorghe - spectacolul POVESTI DE FAMILIE

www.tam.ro

de Bljana Srbljanovic
Regia: Cristian Ban
Distributia: Sebastian Marina, Daniel Rizea, Ioana Costea, Fatma Mohamed.

Vorbim despre un text modern si actual, prin care parintii vor putea vedea „necenzurat” cum gandesc copiii vremurilor noastre si care sunt jocurile lor. Pare un spectacol de copii, dar de fapt e o comedie neagra, interzisa minorilor sub 16 ani. Publicul se va intalni, prin această piesa, cu un text nou, de care nu a mai auzit, dar care va lasa urme.

În Poveşti de familie, personajele sunt patru copii care se joacă. Folosind resturi de obiecte cărora le dau alte funcţii, cei patru inventează întâmplări imitând situaţii de viaţă văzute în familie, iar din jocul lor ne dăm seama din ce fel de familii provin şi chiar ce fel de oameni mari vor deveni. Excelenta idee a dramaturgului Biljana Srbljanovic este potenţată de cea a regizorului care nu-i lasă pe copii la aceeaşi vârstă, ci îi face să crească odată cu fiecare scenă, devenind treptat ei înşişi, lăsând în urmă copilăria şi intrând în viaţă pas cu pas. Se dezvăluie astfel traumele resimţite în familie de copiii crescuţi în ultimele decenii de comunism, când opresiunea şi teroarea făceau să se vadă mai bine cine ce fel de caracter avea. Înţelegem mai bine cum au fost contaminate generaţiile de azi şi cum răul diseminat atunci ne otrăveşte în continuare, în cele mai neaşteptate felur







Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 15, 2011 8:52 am, editata de 6 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

OPERELE COMPLETE ALE LUI WILLIAM SHAKESPEARE PE SCURT!-Joi, 26 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:57 am

Joi, 26 mai 2011


Teatrul Andrei Muresanu Sf. Gheorghe - spectacolul OPERELE COMPLETE ALE LUI WILLIAM SHAKESPEARE PE SCURT!
www.tam.ro

de: Jess Borgeson, Adam Long, David Singer
Regia: Lucian Tion
Distributia: Sebastian Marina, Ion Fiscuteanu Jr., Daniel Rizea.

„Cred ca teatrul romanesc este putin demodat si nu prea tine pasul cu teatrul modern. M-am gandit ca e momentul sa iasa din zona aceasta caracterizata de un stil de interpretare est-european, specific secolului 20, venind vremea intrarii in epoca moderna. Astfel, piesa montata la Sfantu Gheorghe da posibilitatea de a vedea ce se intampla pe scenele europene; sigur, vor fi unii care nu vor gusta acest curent modern, dar acesta este un risc, caci nu poti multumi pe toata lumea”







Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 15, 2011 8:51 am, editata de 4 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

SCANDAL IN CULISE-Vineri, 27 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 5:58 am

Vineri, 27 mai 2011


Teatrul Maria Filotti Braila - spectacolul SCANDAL IN CULISE
www.tmf.ro

de Michael Frayn
Regia: Radu Nichifor
Distributia: Bujor Macrin, Mihaela Trofimov, Valentin Terente, Alin Florea, Catalina Nedelea, Liviu Pintileasa, Adrian Stefan, Corina Bors, Alexanda Poiana.

„Scandal in culise!” a fost scrisa in urma unei reprezentari a piesei „Chinezi”, cand Michael Frayn, autorul, a asistat la spectacol din culise. Dupa reprezentatie a declarat ca spectacolul i s-a parut mai amuzant privit din culise, decat din sala si s-a gandit sa scrie o piesa despre cum se vad lucrurile din spatele scenei. Piesa urmareste o trupa de actori britanici, isterici, dar plini de bunavointa, care sub indrumarea unui regizor stresat, se straduiesc sa parcurga drumul infernal de la o repetitie generala haotica, pana la cortina ultimei reprezentatii dezastruoase a unei comedii ieftine cu titlul „Gol si goala”. Se trantesc usi, se infiripa idile, se incurca replici, se sfasie inimi! Comedia s-a jucat pe scene din Italia, Spania, Finlanda, Japonia, China, etc. Astazi, textul este tradus in 34 de limbi si se joaca cu acelasi succes in mai toata lumea. Piesa de teatru „Scandal în culise!” a fost distinsa cu Premiul Olivier in 1982, pentru „Cea mai buna comedie”, si a fost nominalizata in 1984 la Premiile Tony si Drama Desk pentru “Cea mai buna piesa de teatru a anului”.






Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 15, 2011 8:51 am, editata de 7 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

SUNT UN ORB-Sambata, 28 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 6:00 am

Sambata, 28 mai 2011


*Acest spectacol se va juca in Aula „Magna" a Universitatii „Petre Andrei" din Iasi.



Teatrul de Comedie Bucuresti - spectacolul SUNT UN ORB
www.comedie.ro

Texte de: Nichita Stanescu, Teodor Paca, George Toparceanu, Emil Brumaru, Mircea Micu, George Tarnea, Geo Dumitrescu, Nazim Hicmet, Adrian Paunescu.
Recital extraordinar: Horatiu Malaele.

Un spectacol care se joaca de cativa ani si care ramane la fel de proaspat ca la prima vizionare. Si asta datorita capacitatii extraor­dinare a lui Horatiu Malaele de a reinventa de fiecare data acelasi spectacol. Un scenariu "la mana libera" format din cateva "intam­plari" extrase din realitatea inconjura­toare, cateva bancuri cu ironii ascuţite si directe, stilizat de poezii de Nichita Stanescu sau Mircea Mincu, pune in evidenta calitatile de improvizator ale actorului. Dincolo de succesul de public (de care Horatiu Malaele se bucura oricum), importanta este atitudinea ascutit ironica a artistului. Jumatate din recitalul lui Malaele pare a fi o ironie ascutita la adresa falselor valori si a divertis­mentului care a inlocuit actele adevarate de cultura. "Sunt un orb" poate fi un exemplu de problematizare "involuntară" prin intermediul teatrului.

Horaţiu Mălăele


S-a născut la 1 august 1952.
A absolvit în 1975 Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L. Caragiale" Bucureşti, secţia Actorie, clasa prof. univ. Octavian Cotescu
A fost angajat la Teatrul Tineretului Piatra Neamt si la Teatrul Nottara. Din 1996 este actor al Teatrului Bulandra

TEATRU

Studioul Casandra

Ferdinand - Palaria florentina de Eugene Labiche, regia Ovidiu Schumacher, 1974
Hot - Opera de trei parale de Bertolt Brecht, regia Octavian Cotescu, 1974
Bota - Procese de Alexandru Voitin, regia Octavian Cotescu, 1974
Tartaglia - Regele Cerb de Carlo Gozzi, regia Bogdan Berciu, 1975


Teatrul Tineretului Piatra Neamt

Dorde - Tinerete fara batrânete de Covalli Eduard dupa Petre Ispirescu, regia Catalina Buzoianu, 1975
Premiul pentru interpretare - Iasi, 1975
Mr. D. Hosner - Dosarul Andersonville de Saul Levitt, regia Emil Mandric, 1975
Truffaldino - Sluga la doi stapâni de Carlo Goldoni, regia Iulian Visa, 1976
Premiul pentru cea mai buna interpretare - Galati , 1976
Dromichaetes - Muntele de D.R. Popescu, regia Emil Mandric, 1977
Premiul pentru interpretare
Tyll - Eulenspiegel de Coster, regia Catalina Buzoianu, 1981
Premiul pentru cel mai bun actor

Teatrul Nottara
Vasea Petuhov - Nu am încredere în barbati de Sofronov Anatolii, regia Dan Micu, 1975
Dufausset - Mâta în sac de Georges Feydeau, regia Dan Micu
Premiul ATM, 1978
Poetul - Timon din Atena de William Shakespeare, regia Dinu Cernescu, 1978
Premiul ATM, 1978
Maiorul - Familia Tot de Istvan Orkeny, regia Valeriu Paraschiv
Premiul ATM, 1978
Smerdeakov - Karamazovii dupa Dostoievski, regia Dan Micu, 1981
El - De ce dormi iubito? de Jos Vandela, regia Valeriu Paraschiv, 1981
O sarbatoare princiara de Theodor Mazilu, regia Horatiu Malaele, 1982
Nebunul - Lapusneanu de Costache Negruzzi, regia Dan Micu, 1982
Ion - Acesti îngeri tristi de D.R. Popescu, regia Mircea Cornisteanu, 1983
Scapino - Scapino de Moliere, regia Alexandru Dabija, 1985
Babalete - Olelie, Vânatorii de Fanus Neagu, regia Ion Cojar, 1985
Stroescu - Într-o dimineata de Mihai Ispirescu, regia Dan Micu, 1988
Potiekalnikov - Sinucigasul de Nikolai Erdman, regia Cornel Mihalache, 1990
Poche-Chandebise - Puricele de Georges Feydeau, regia Horatiu Malaele, 1993
Premiul pentru interpretare Festivalul National "I.L. Caragiale" Bucuresti, 1993,
Premiul Asociatiei Umoristilor Români pentru interpretare, 1993
K. Muller - Unde-i revolverul? de Georgey Gabor, regia Mircea Cornisteanu, 1998
Premiul UNITER 1998

Teatrul Odeon

Lelio - Mincinosul de Carlo Goldoni, regia Vlad Mugur, 1991
Premiul UNITER, 1991
Carlo Goldoni - Carlo contra Carlo de Paul Ioachim, regia Horatiu Malaele

Theatrum Mundi
Profesorul - Lectia de Eugen Ionescu, regia Horatiu Malaele, 1996,
Premiul special al juriului la Festivalul de Teatru Contemporan Brasov 1996


Teatrul National Bucuresti

Neîntelesul - Podu', text de Horatiu Malaele dupa Paul Ioachim, 1999


Teatrul Bulandra
Directorul - Sase personaje în cautarea unui autor de Luigi Pirandello, regia Catalina Buzoianu, 1995
Wally Murdock - Cafeneaua de Sam Bobrick si Ron Clark, regia Horatiu Malaele, 1997
Vanea - Unchiul Vanea de A.P. Cehov, regia Yuri Kordonski, 2001

Companii independente:

Guardul - Escrocii în aer liber de Ion Baietu, regia Horatiu Malaele,
Premiul pentru regie Festivalul comediei românesti, 1994
Premiul pentru regie Ion Baiesu si permiul pentru interpretare, Buzau, 1994
Un detinut la Auschwitz de Alain Bosquet, regia Domnita Munteanu,
Premiul special al juriului, Brasov, 1996


Regie:

O sarbatoare princiara de Theodor Mazilu, Teatrul Nottara, 1982
Puricele de Georges Feydeau, Teatrul Nottara, 1993
Premiul de regie A.U.R
Carlo contra Carlo de Paul Ioachim, Teatrul Odeon, 1994
Premiul de regie la Festivalul Comediei Românesti
Escroci în aer liber dupa Ion Baiesu, spectacol itinerant, 1995
Premiul de regie A.U.R.
Premiul de originalitate la Festivalul "Ion Baiesu", Buzau
Hotel de Ray Cooney, Teatrul Ovidiu din Constanta, 1997
Cafeneaua de Sam Bobrick si Ron Clark, Teatrul Bulandra, 1997
Lectia de Eugen Ionescu, Theatrum Mundi, 1997
Palaria dupa "Un chapeau de paille" de Eugéne Labiche, Teatrul de Comedie, 1998
D'ale dupa "D'ale carnavalului" de I. L. Caragiale, Teatrul Nottara, 1999
Podu' dupa "Podul sinucigasilor" de Paul Ioachim, Teatrul National Bucuresti, 1999
Cu capul de nicovala dupa "Fierarii" de Milos Nicolic, Teatrul Nottara, 2000
Bani din cer de Ray Cooney, Teatrul de Comedie, 2001
Premiul pentru cel mai bun spectacol - Festivalul National de Comedie, Galati
Tara lui Abuliu dupa Dumitru Solomon, Teatrul de Comedie, 2002
Poiana boilor dupã A. P. Cehov, Teatrul de Comedie, 2003
Premiul pentru cel mai bun spectacol - Festivalul Studiourilor de Teatru, Piteşti, Ediţia A IX – A, noiembrie 2005
Mãscãriciul dupã A. P. Cehov, Teatrul Bulandra, 2004
Revizorul de N.V. Gogol, Teatrul de Comedie, 2006


TEATRU TV

Asta seara se improvizeaza de Luigi Pirandello
Curajul nu cere plata de I.D. Serban
Muntele de D.R.Popescu
Siciliana de Aurel Baranga
Fericirea noastra cea de toate zilele de Octavian Sava
Inima fierbinte de Octavian Sava
La prima vedere de Ion Baiesu
Poveste studenteasca de Mihail Sorbu
Sluga la doi stapâni de Carlo Goldoni
O noapte furtunoasa de I.L. Caragiale
Patima rosie de Mihail Sorbu, regia Geo Saizescu


FILM

Muntele ascuns, regia Andrei Catalin Baleanu, 1974
Gloria nu cânta, regia Alexandru Bocanet, 1976
E atât de aproape fericirea, regia Andrei Catalin Baleanu, 1977
Pentru patrie, regia Sergiu Nicolaescu, 1977
Septembrie, regia Timotei Ursu, 1977
Ciocolata cu alune, regia Gheorghe Naghi, 1978
Ora zero, regia Nicolae Corjos, 1979
Singur printre prieteni, regia Cornel Todea, 1979
Cântec pentru fiul meu, regia Constantin Dicu, 1980
Dragostea mea calatoare, regia Cornel Todea, 1980
Am o idee, regia Alecu Croitoru, 1981
Destine romantice, regia Haralambie Boros, 1981
Melodii la Costinesti, regia Constantin Paun, 1982
Padurea nebuna, regia Nicolae Corjos, 1982
Actiunea Zuzuc, regia Gheorghe Naghi, 1983
Secretul lui Bachus, regia Geo Saizescu, 1983
Singur de cart, regia Tudor Marascu, 1983
Piciul, regia Iosif Damian, 1984
Primavara bobocilor, regia Mircea Moldovan, 1985
O zi la Bucuresti, regia Ion Popescu Gopo, 1986
Secretul lui Nemesis, regia Geo Saizescu, 1986
Miracolul, regia Tudor Marascu, 1987
Maria si Mirabela în Tranzistoria, regia Ion Popescu-Gopo, 1988
Secretul armei … secrete, regia Alexandru Tatos, 1988
Lacrima cerului, regia Alexandru Istratescu-Lener, 1989
Miss Litoral, regia Mircea Muresan, 1990
Casa din vis, regia Ioan Carmazan, 1991
Divort din dragoste, regia Andrei Blaier, 1991
Unde fugi maestre?, regia Bogdan Dragulescu, 1992
Aceasta lehamite, regia Mircea Danieliuc, 1993
Timpul liber, regia Valeriu Dragusanu, 1993


Pictor si caricaturist

A expus peste 3000 de caricaturi în 36 expozitii nationale si internationale.
A fost redactor sef al publicatiei "Satirul".




Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Lun Mai 16, 2011 9:09 am, editata de 7 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

MASCARICIUL-Duminica, 29 mai

Mesaj  Didina Sava la data de Joi Apr 28, 2011 6:54 am

Duminica, 29 mai



Teatrul Bulandra Bucuresti - spectacolul MASCARICIUL
www.bulandra.ro

dupa A.P. Cehov
Regia: Horatiu Malaele
Distributia:
Vasili Vasilici Svetlovidov - Horatiu Malaele
Nikita Ivanici - Nicolae Urs




Un scenariu conceput intre lacrima si zambet in care partenerii lui Horatiu Malaele (pe langa minunatul Nicolae Urs) sunt Shakespeare si Cehov. O seara oarecare, o discutie intre doi prieteni care se transforma intr-un spectacol tragicomic, asemeni vietii. Actorii sunt cuceritori si prin maiestria jocului lor tin sala cu respiratia taiata de emotie. Rar la un spectacol se poate simti linistea tensionata a salii in care publicul asculta atent replica, dar si izbucnirea aplauzelor spontane la scena deschisa, pentru a rasplati unele secvente.

Data premierei: 27 Februarie 2005


Actorii sunt cuceritori şi prin măiestria jocului lor ţin sala cu respiraţia tăiată de emoţie. Rar la un spectacol se poate simţi liniştea tensionată a sălii în care publicul ascultă atent replica, dar şi izbucnirea aplauzelor spontane la scenă deschisă, pentru a răsplăti unele secvenţe. Maeştrii acestei performanţe sunt Horaţiu Mălăele şi Niculae Urs. În orice rol îl întâlneşti pe Horaţiu Mălăele nu poţi decât să-l admiri. De astă dată însă, el s-a întrecut pe sine. A jonglat cu abilitate accentele comice cu cele dramatice, trecând dezinvolt de la râs la tristeţea lacrimii şi a conceput în complexitate personajul său, actorul Vasili Vasilici Svetlovidov, nefericit după 40 de ani de carieră. Descoperim în acest spectacol şi valoarea unui alt interpret, un actor senzaţional, Niculae Urs, în rolul sufleorului de o viaţă a lui Vasili. [...] Relaţia dintre cei doi este migălos studiată, cu momente teatrale memorabile. [...] Pentru creaţiile celor doi, nota zece pare prea mică. [...]

Spectacolul are un aspect general filmic, scenele sunt construite din imagini parcă desprinse din tablouri celebre, prin decorul funcţional, de excepţie al Ninei Brumuşilă şi costumele Adrianei Popa. [...] Costumele, cu migală lucrate, au multe accesorii semnificative, de exemplu, mitenele lui Nikita, pantalonii lui Vasili, etc. Şi pentru imaginea scenografică remarcată de public prin plastica sa desăvârşită, nota zece pare prea mică.
Măscăriciul este un eveniment teatral de suflet pentru orice spectator, chiar şi pentru acela care calcă rar prin teatre. Nu îl va putea uita multă vreme, îl va amuza copios, dar şi impresiona, privind altfel actorii şi viaţa lor. [...] Măscăriciul rămâne o bijuterie de preţ a actualei stagiuni, ce în mod sigur, în timp, va depăşi suta de reprezentaţii.

Ileana Lucaciu, România liberă, 10-16.03.2005

O istorie ilustrată a teatrului sau o istorie a stilurilor artei actorului, aflată mereu pe acea margine imperceptibilă (pe care Horaţiu Mălăele ştie atât de bine să o pipăie) dintre tragedie şi parodia ei, dintre comedie şi caricatura ei, dintre geniu şi cabotin. Deoarece acest Svetlovidov este în interpretarea lui Mălăele un actor tot atât de mare pe cât este de cabotin. De ce? Pentru că o delicateţe înnăscută îl împiedică să fie sigur pe sine şi îl sileşte să se ia în râs. El este măscăriciul, adevăratul actor, iar cântecul său de lebădă este o arie a măscăriciului. Dar şi o lecţie de actorie pentru că Sufleorul, interpretat de Niculae Urs (pe care Horaţiu Mălăele l-a atras într-o aventură a creaţiei de o mare coerenţă, într-o reprezentare pitorească, mizerabilă şi înduioşătoare a deosebirii dintre artist şi omul de rând), care ştie pe dinafară nenumărate roluri, încălzit de vodcă, încearcă să le şi interpreteze. [...] Sunt numeroase teorii asupra teatrului care se întâlnesc, se exclud şi se completează în această fulgerătoare trecere a lui Mălăele prin marile roluri ale teatrului universal. Există, repetăm, un substrat teoretic foarte temeinic, spectacolul fiind, la acest nivel, echivalent cu un program estetic al omului de teatru care este Horaţiu Mălăele. Dar este atât de bine exprimat prin mijloacele actorului, încât ne aflăm în punctul unde teoria se transformă în artă. Arta nu înseamnă imitaţia vieţii, ci expresia ei, spune, printre multe altele, actorul Svetlovidov. Exact acest lucru se întâmplă în spectacolul de la Bulandra. O platformă cu obiecte desperecheate din recuzita unui teatru, aruncate la întâmplare. Nici urmă de mobilier pe scena din scenă. Un fundal cu o intrare slab luminată spre culise. Cu toate acestea, decorul Ninei Brumuşilă serveşte cum nu se poate mai exact spaţiul indicat de Cehov: singurătatea unică a unei săli de teatru după ce a fost părăsită de spectatori şi, în această singurătate, o a doua, mai emoţionantă, a Actorului părăsit şi el de iluzia vieţii.

Mircea Ghiţulescu, Cuvântul, martie 2005


Minunat fiecare, minunaţi ca parteneri unul pentru celălalt, Horaţiu Mălăele -într-o ipostază a vulnerabilităţii artistice mai puţin cunoscută - şi Niculae Urs - care face un rol de o mare delicateţe şi sensibilitate - Actorul şi Sufleorul, Svetlovidov şi Nikita Ivanîci privesc înapoi când cu mânie, când cu mândrie, când cu melancolie. [...]

...se joacă mici scene, bijuterii teatrale, se schimbă replici, lumini, registre poetice, stilistice, se bârfeşte, se bea, se oftează. Fragmente, scene mici, pasaje din monologuri celebre. Din roluri jucate sau doar visate, dorite. Momente speciale, regizate şi interpretate cu mijloacele sensibilităţii, edificiu pe care este, de fapt, construit tot spectacolul. Între Shakespeare şi Cehov, între Lopahin şi Lear, un traseu pe care bufonul din el nu-l părăseşte pe Svetlovidov. Nici o clipă nu se dizolvă amestecul ciudat de la început, de sfârşit de lume şi început de alta, de spovedanie sinceră, totală, în care se poate privi înăuntru, adânc, până în cel mai mic cotlon. Ironie, autoironie, poante, ludic, râsu' - plânsu', iritare, gesturi de artişti, gesturi de beţivi, nostalgie, sentimentul devastator al inutilităţii ca artist şi om, iluzia că fără Svetlovidovi teatrul moare. Dispare. O iluzie însă, fără de care actorul nu se poate sui pe scenă.

Marina Constantinescu, România literară, 23-29.03.2005

Cel mai recent spectacol semnat de Horaţiu Mălăele este un omagiu adus actorului şi artei sale, chiar dacă (sau poate tocmai pentru că) se bazează pe sublinierea derizoriului implicat de condiţia acestuia. Măscăriciul, aşa cum îl vede Mălăele prin lentila lui Cehov, este prototipul artistului dedicat, care şi-a aruncat în aer viaţa personală pentru a da ce e mai bun în el scenei.

Cristina Modreanu, Adevărul de week-end, 03.03.2005




avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

Trupa „Famous″ Iasi - SPECTACOL EXTRAORDINAR DE FACHIRISM

Mesaj  Didina Sava la data de Dum Mai 22, 2011 1:53 pm



Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Sam Mai 28, 2011 1:59 am, editata de 2 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

Re: Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

Mesaj  Vasilica Ilie la data de Dum Mai 22, 2011 7:27 pm

Multumim pentru tot ce ne instiintezi, felicitari pentru poze! Cu drag si prietenie, Vali
avatar
Vasilica Ilie

Numarul mesajelor : 183
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/06/2009

http://poezii.biz, netlog

Sus In jos

Re: Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

Mesaj  Petrescu Dan la data de Lun Mai 23, 2011 6:28 am

Azi arta la Iasi este in sarbatoare
Maine va fi la munte sau la mare
avatar
Petrescu Dan

Numarul mesajelor : 220
Varsta : 71
Localizare : Craiova
Data de inscriere : 03/06/2009

Sus In jos

SORRY

Mesaj  Didina Sava la data de Lun Mai 23, 2011 11:23 am

avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

SCANDAL IN CULISE-vineri 27 mai 2011

Mesaj  Didina Sava la data de Vin Mai 27, 2011 11:54 am

Un spectacol de trei ore la care am ras cu lacrimi.




















SCANDAL IN CULISE -1 de rasarit_de_zori


SCANDAL IN CULISE-2 de rasarit_de_zori



Ultima editare efectuata de catre Didina Sava in Dum Mai 29, 2011 9:31 pm, editata de 2 ori
avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

Re: Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

Mesaj  Vasilica Ilie la data de Sam Mai 28, 2011 10:34 am

Te felicit pentru frumoasele prezentari facute pieselor si de asemenea, pentru pozele reusite pe care le-ai postat pe forum. Cu drag si prietenie, Vali flower
avatar
Vasilica Ilie

Numarul mesajelor : 183
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/06/2009

http://poezii.biz, netlog

Sus In jos

Horatiu-Malaele-si-Teatrul Bulandra

Mesaj  anton paraschiva la data de Dum Mai 29, 2011 5:25 am

avatar
anton paraschiva

Numarul mesajelor : 16
Varsta : 66
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 08/06/2009

http://www.ganoexcel.com.ro/2451

Sus In jos

MASCARICIUL

Mesaj  Didina Sava la data de Dum Mai 29, 2011 11:54 am








avatar
Didina Sava
Initiator forum

Numarul mesajelor : 3722
Varsta : 53
Localizare : Iasi
Data de inscriere : 01/06/2009

http://floridepiatrabijoux.forumgratuit.ro/pagini-personale-ale-

Sus In jos

Re: Festivalul EuroArt Iasi-22/29 mai 2011

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum